Puust laevad ja rauast mehed.

15.40

 

Puulaevade ehitamine, varustamine ja majandamine, nende seilamine Euroopa

kaugematesse sadamatesse ja ookeani taha on tänaseks ajalugu. Purjelaevad ja

looduse stiihiaga silmitsi seismine vormisid raudseid meremehi, sest purjetamine

polnud toona sugugi vaid puhas rõõm ja romantika, laevade ja meremeeste lood

on täis kannatusi, otsinguid ning asjatuid püüdlusi.

Pildid väljendavad sageli rohkem kui saab edasi anda sõnadega. Nende kaante

vahel on esinduslik kogu fotosid, jooniseid ja lugusid Pärnus ja Liivi rannas

aastatel 1845–1930 ehitatud puulaevadest. Samuti alustest, mis on ehitatud mujal

Euroopas või isegi teisel pool Atlandit, kuid on kuulunud Pärnumaa meestele või

ettevõtetele. Kaubalaevade ehitamine sai Eestis suurema hoo sisse just Pärnumaal,

kui välismaiste meistrite tööpõld Harderi laevatehases lõppes ja talupojad, meie

oma veski- ja paadimeistrid, algatuse enda kätte võtsid. Randlaste laevaehitus

kasutas kohalikku puitu ja ajutistele ehitusplatsidele omaseid töövõtteid, tulemuseks

olid aga vastupidavad, hästi juhitavad ja ilusad laevad.